arrow close icon-chevron-left icon-chevron-right icon-twitter icon-facebook icon-linkedin icon-zoom icon-trash icon-user icon-cart icon-search icon-chat

Praktijk verhalen

Veel bedrijven lopen in de nieuwe digitale wereld tegen dezelfde uitdagingen aan wanneer het aankomt op het delen van data. Het is zonde dat de kennis van een bedrijf verloren gaat, wanneer een ander bedrijf tegen dezelfde problemen aan loopt. Daarom verzamelen we hier oplossingen voor deze uitdagingen.

Ik wil minder handmatige handelingen in mijn orderproces, hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Van verschillende klanten en collega vervoerders kregen we orders en facturen binnen in verschillende formats en gevuld met verschillende data. Dit was erg inefficiënt en kostte veel tijd. Omdat er geen uniforme manier van aanleveren was, moest data veelvuldig overgetypt worden in de juiste systemen zodat deze data verwerkt kon worden. Dit moest anders.

Lees hier het verhaal van Chr. Vermeer Transport

VW Chr. Vermeer Transport

Ik wil papierloos werken binnen mijn bedrijf. Hoe kan ik papierloos orders ontvangen en bewerken?

Van den Heerik heeft met de combinatie van de implementatie van een nieuw ontworpen app en de TLN Transportopdracht gerealiseerd dat er geen papieren administratie meer voorkomt in het magazijn. Bijkomend voordeel van de combinatie is dat ze nu alle gegevens digitaal hebben en daardoor digitaal orders kunnen versturen naar concullega's. Het bedrijf is nu toekomstbestendig en ze kunnen efficiënt invulling geven aan een groter aantal complexere transportopdrachten.

Lees hier het verhaal van Van den Heerik.

Logo Van den Heerik

Hoe kan ik voor transportorders efficiënt een koppeling leggen vanuit mijn WMS naar mijn logistiek dienstverlener?

Een koppeling leggen tussen twee informatiesystemen hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Het is zaak om de koppelingen zo eenvoudig mogelijk te houden met zo min mogelijk maatwerk. Daarvoor beheert SUTC standaard tools. Jorr-IT maakt in hun koppelingen gebruik van de TLN Transportopdracht. Daardoor kunnen zij eenvoudige koppelingen tussen systemen in een avond leggen.

Lees hier het verhaal van JORR-IT.

Logo JORR-IT

Hoe kan ik voorkomen dat ik met elk bedrijf waar we mee samenwerken opnieuw een (dure) EDI koppeling moet inrichten?

Mijn klanten hebben allemaal hun eigen systeem, maar ik wil voor de koppeling naar mijn TMS niet handmatig transportopdrachten overtikken. Daarom gebruiken we juist EDI, maar hoe kan ik voorkomen dat ik telkens een nieuwe EDI koppeling moet inrichten?

Lees hier het verhaal van Van Dooren Transport

Logo Van Dooren Transport

Hoe kan ik het efficiënt uitwisselen van rit gegevens verbeteren?

Ik wil de gegevensuitwisseling verbeteren tussen ons, vervoerders en verladers die via ons platform aan elkaar gekoppeld worden. Hoe doe ik dat?

Lees hier het verhaal van Uturn

Logo Uturn

Hoe kan eenvoudig instellen/ bijhouden wie er voor een bepaalde periode toegang heeft tot mijn data?

Poort8 heeft als eerste in Nederland een Autorisatie Register gelanceerd, gebaseerd op het systeem van iSHARE. Met dit register is het eenvoudig om te reguleren welke leverancier, klant of partner je toegang geeft tot welke data. Het register lost vragen op als: Wie mag gegevens toevoegen over geleverde producten aan je WMS? Wie mag referenties uit je systeem halen voor het ophalen van een container in de Rotterdamse haven? Voor hoe lang geef je iemand toestemming tot bepaalde data?

Lees hier het verhaal van Poort8

Poort8

Hoe beveilig ik mijn digitale systeemkoppelingen en de toegang tot mijn data?

Ik wil ketenpartners aansluiten op mijn systeem, maar hoe kan ik voor mijzelf garanderen dat deze koppeling veilig is? Ik ben bang dat andere partijen dan ik wil, er vandoor gaan met mijn gegevens.

Lees hier het verhaal van Simply Deliver

Logo Simply Deliver